Založ si blog

Na deň zmŕtvychvstania

Kriste, dnes píšem Ti na deň Tvoj

cez ústa moje kalné od nadávky i hádok

dnes píšem Ti pre slávu Tvoju, nie žiar môj

dnes píšem, mohol byť som mŕtvy dávno

Vstávaš dnes z hrobu aj mojich hriechov

a včera zas som Ťa myšlienkou nivočil

či nepoučil som sa z pádu mojich predkov

či zas musel som byť jak tma nedobrý

Svietil si mi, keď som padal a bil si dušu

nádej Tvoja je nádejou mojou naveky

dal´ s pozor na mňa, nech ma nerozkúšu

zlé tvory i moje hriechy, keď bol som na zemi

Hrýzol som sa sám ako nevedomá mátoha

kde vtedy boli ste vy, všetci moji učitelia?

Veď učíte veľa – poznám krajiny i pohoria

no vedel som či nie o tých, čo zle duši velia?

Dnes to už však nie je mojím ospravedlnením

a bývam stále hnevlivý jak by som nepamätal

čo hriechy konajú nám, našim deťom i iným

a my dnes už vedomky robíme tie zverstvá

Pýtam sa, či vôbec je možné, to čo sa deje

pri toľkých kresťanoch a zlatých chrámoch

ja nie som sudca, no stačí nám oko bežné

by videli sme, uberáme sa my akou stranou

Vnútri je odpoveď na vojnu i bitky denné

my však stále čakáme, kým iný odpadne

potom nad hrobom Otčenáš súc odriekame

a na týždeň či dva vdovu plakať necháme

Potom zas bude tá zlá, čo chce i niečo zdediť

a to je nemožné – veď ide o náš majetok

radíme jej, by za manželom mala čím skôr ísť

že dietky svoje už i tak zaopatril závetom

Ja hovorím príkladmo, no neraz sa už stalo

že po ťažkej porobe sme si opäť tĺkli klince

do rúk tých ubitých z bitiek čo neboli dávno

a dnes sú bitky medzi nami také isté

Točí sa v kruhu bludnom ten náš svet

Kristus vstal, my slávime pri  jednom stole

samí sme si hostia, domácich už dávno niet

jediný biely medzi nami je obrus i náš odev

Zajtra ako bude, či opäť v starej koľaji?

Veď Ježiš Kristus vstal z mŕtvych – včera

zišli sme sa ten deň spolu krásne osláviť

zajtra však musíme oslavy zas bokom nechať

Poznanie

24.02.2024

Skúsenosť je brázda, čo stopu vyryje prichádza každý deň, nemáš na výber otvorené oči mať, to by snáď chcel každý no, ako že ich otvárať – tie tmavosivé skaly? Skala či s okom čírym niečo spoločné má? Veď skala len stojí a oko sa stále pozerá pozerá, pozerá, len či aj dobre vidí… akýže okamih premieta sa v danej chvíli Pozerá veľa to [...]

Vojna v srdci

08.11.2023

Videl som raz planétu, inú ako iné život, voda, krásna zem, nepriateľ nikde všetko pekne plynulo, to, čo malo trvať iba kúštik umu, pokory, žiadalo si od nás Potom prišiel veliteľ, sám veľký pán človek má veľkú hlavu, dve ruky, dokáže čokoľvek čo tam po tých ostatných a i dákej zemi ja tu budem šéfovať a vy iba nežiť Podmanil si všetko, asi [...]

Prepáč

01.10.2023

Prepáč, dnes poviem ti aj tebe i ostatným – vyznám jak ľúto mi za činy a i za vety aj tú zodpovednosť priznám No len, bratia, priznajte i vy či ste ozaj doteraz obstáli vždy len bez chyby Snáď tu má každý z nás dnes boha vlastného svoju slabosť neprizná aj hneď už odsudzuje blížneho Kiežby nás tak Pán Boh súdil už sme všetci dávno [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 16576x
Priemerná čítanosť článkov: 1507x

Autor blogu

Kategórie