Založ si blog

Pokora

Skloň hlavu moju, Pane, úplne v zem

to, čo som chcel, teraz ešte viac chcem

obleč ma len do veľmi jednoduchých šiat

čo všetko je moje, to môžeš si vziať

Zbav ma silného pohľadu, nech vidím Teba

nech pri zemi som a nechcem sa štverať

zhoj veľkosť mojich myšlienok, daj, čo chceš Ty

vysloboď všetkých do sveta zovretých

Prišiel si dávno a ľudská pamäť je krátka

čož rokov dvetisíc pre človeka – pána

pre mňa si živý, cítim tu blízkosť i dnes

verím, že odpustíš a tresty späť zoberieš

Ktože to píše takéto zvláštne básne?

My žijeme tu – ďalej od kostola a blízko do kaviarne

veď sýtiť treba najmä to, čo človek potrebuje

nech starkí spievajú na omši Aleluje

Sme veľkí, chceme byť však ešte väčší

jak treba vravíme i hneď prezliekame dresy

čo bolo včera, dnes dávna je minulosť

len carpe diem – ten život pre radosť

Vidím tých silných, tých, čo idú ďalej

s ľahkosťou kopia skutky prestrašne plané

ja nie som bez viny, ba vín je dosť

tak, Pane, učiň, čo chceš, ten zrak môj sklop

Otčenáš je pre nás iba jeden záväzok

všetko to ostatné, to musí len Boh

my máme len odpúšťať svojim vinníkom

a z lásky, keď treba i zabudnúť na život

Poznanie

24.02.2024

Skúsenosť je brázda, čo stopu vyryje prichádza každý deň, nemáš na výber otvorené oči mať, to by snáď chcel každý no, ako že ich otvárať – tie tmavosivé skaly? Skala či s okom čírym niečo spoločné má? Veď skala len stojí a oko sa stále pozerá pozerá, pozerá, len či aj dobre vidí… akýže okamih premieta sa v danej chvíli Pozerá veľa to [...]

Vojna v srdci

08.11.2023

Videl som raz planétu, inú ako iné život, voda, krásna zem, nepriateľ nikde všetko pekne plynulo, to, čo malo trvať iba kúštik umu, pokory, žiadalo si od nás Potom prišiel veliteľ, sám veľký pán človek má veľkú hlavu, dve ruky, dokáže čokoľvek čo tam po tých ostatných a i dákej zemi ja tu budem šéfovať a vy iba nežiť Podmanil si všetko, asi [...]

Prepáč

01.10.2023

Prepáč, dnes poviem ti aj tebe i ostatným – vyznám jak ľúto mi za činy a i za vety aj tú zodpovednosť priznám No len, bratia, priznajte i vy či ste ozaj doteraz obstáli vždy len bez chyby Snáď tu má každý z nás dnes boha vlastného svoju slabosť neprizná aj hneď už odsudzuje blížneho Kiežby nás tak Pán Boh súdil už sme všetci dávno [...]

SR Handlová vláda výjazdové rokovanie streľba Fico TNX

Strach, hnev, beznádej, úzkosť. Odborníci radia, ako zvládnuť pocity po atentáte na premiéra

17.05.2024 13:36

Zdrojom stresu a znepokojenia môže byť aj sústavné sledovanie správ, verejných vyjadrení alebo diskusií na sociálnych sieťach.

Lebanon Israel Palestinians

Izrael útočil na oblasti na juhu Libanonu

17.05.2024 13:11

Libanonské šiitske hnutie Hizballáh v posledných dňoch vystupňovalo svoje útoky v pohraničných oblastiach.

heroín

„Matka roka“. S dvomi deťmi v aute prevážala takmer 6000 dávok heroínu

17.05.2024 12:23

Jana A. z Nitry smerovala z Kosova cez Slovensko do Česka.

búrky, počasie, houston, texas

Juh USA zasiahli búrky s vetrom o sile hurikánu, Houston hlási už štyroch mŕtvych

17.05.2024 12:15

Vietor o sile hurikánu narobil mnoho škôd, státisíce ľudí zostali bez elektriny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 18062x
Priemerná čítanosť článkov: 1505x

Autor blogu

Kategórie